L’Ajuntament va aprovar durant el ple ordinari d’octubre l’acceptació de les condicions de Costes per a construir la passarel·la ciclopeatonal del riu Cervol.
Aquestes condicions són la concessió dels terrenys de Costes a l’Ajuntament durant un termini de 15 anys, amb possibilitat de poder-ho prorrogar 15 anys més, sense que supose pagar cap tipus de cànon. Un cop ratificat per part de Costes, llavors l’Ajuntament disposarà d’un termini de 12 mesos per a iniciar les obres i de 24 mesos per a finalitzar-les un cop s’inicien.
L’acceptació de les condicions de Costes es va aprovar amb els vots a favor del Govern Municipal i del regidor no adscrit a cap formació, mentre que la resta dels partits es van abstenir. Cal destacar que per la seua banda, el Partit Popular, va sol·licitar la retirada del punt de l’ordre del dia, una decisió que es va desestimar amb els vots en contra de totes les formacions, llevat del Partit Popular.
El primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Marc Albella, ha assenyalat que “l’aprovació de les condicions de Costes suposa un pas molt important per a poder iniciar les obres per a construir la passarel·la del riu Cervol”. En aquest sentit, comentava que es tracta d’una infraestructura molt demanda pels veïns cada vegada està més a prop de ser una realitat, gràcies a l’última aprovació realitzada en el plenari.
La pasarela del Cervol pasa el nuevo trámite del pleno, pero sin apoyo unánime
Aunque todos los grupos manifestaron estar a favor de que la pasarela del Cérvol de Vinaròs sea una realidad, la aprobación, sin embargo, no fue por unanimidad y el punto pudo salir adelante con los votos a favor de PSPV, Compromís y el edil no adscrito, mientras que el resto de grupos (PP, PVI, TSV y C’s) se abstuvieron.
Quedaron aprobadas en el pleno del pasado jueves las condiciones y prescripciones que exige la Dirección General de Costas para obtener la concesión de ocupación de los 4.300 metros cuadrados de terrenos de dominio público marítimo terrestre destinados a la ocupación de la pasarela de ciclo-peatonal y el nuevo parque del margen norte de la desembocadura del río Cérvol.
El PP pidió la retirada del punto del orden del día. Su portavoz, Juan Amat, argumentó que el equipo de gobierno no les había informado de que se estaba valorando un posible cambio de ubicación y su instalación unos metros más cerca del mar para evitar riesgos mediambientales (al existir una estación de bombeo de aguas residuales cercana y haber riesgos de rotura en sus tuberías que implicaría un peligroso vertido) y según recomendaban unos informes de la EPSAR, los servicios técnicos municipales y la adjudicataria “que sorprende que no se incluyan en el expediente”. Por ello solicitó la creación de una comisión extraordinaria y urgente para debatirlo.
El alcalde, Guillem Alsina, dijo que tanto la EPSAR como el Ayuntamiento de Vinaròs y la empresa adjudicataria ya habían acordado la solución más correcta para no cambiar esta ubicación de la pasarela, y sometió a votación si se retiraba el punto del orden del día. El punto no se retiró finalmente, por los votos en contra de todos los grupos excepto el PP y se pasó al debate.
El acuerdo adoptado en sesión plenaria se remitirá a Costas que en un corto espacio de tiempo remitirá la autorización definitiva.
No hay comentarios:
Publicar un comentario